Voor wie?
Iedereen die persoonlijke verkoopgesprekken voert met bestaande en/of potentiële klanten en die zichzelf hierin verder wilt ontwikkelen.
Inhoud van de training
Deze training wordt ondersteund door het Personalcolor-profiel. Volgens dit profiel is iedere persoon uniek, met verschillende psychologische gedragsvoorkeuren. Hoe kunnen we deze voorkeuren herkennen en optimaal benutten in omgang met elkaar? Het is een hulpmiddel om de eigen werkstijl in al zijn nuances te leren kennen en te begrijpen welke invloed het heeft op de zakelijke en collegiale relaties. Tevens biedt het profiel handvatten voor verbetering van de effectiviteit, zowel op persoonlijk als op professioneel niveau.
Onderwerpen die tijdens de training aan bod komen:
- Vraagtechnieken
- Actief luisteren
- Signaleren koopmotieven
- Herkennen van klanttypen en hierop de communicatie afstemmen
- Vertalen van kenmerken naar voordelen voor de klant
- Aanbod presenteren
- Positief omgaan met tegenwerpingen/bezwaren
- Om de order vragen
- Aftersales
Wat levert u dit op?
Na afloop van de training heeft u een helder inzicht in het proces dat zich tijdens een individueel verkoopgesprek afspeelt. U bent in staat actief te luisteren en gericht op de koopmotieven van uw gesprekspartner uw product/dienst aan te bieden.